Kurumsal kimlik, bir şirketin, kuruluşun veya bir şahısın kendisini tanıtması için hazırlanan görsel ve sözel unsurların bütünüdür. Kurumsal kimlik, bir markanın kendine özgü ve tanınabilir bir görünüme sahip olmasını sağlar. Bu, müşterilere, çalışanlara ve genel olarak dış dünyaya marka ile ilgili güçlü ve tutarlı bir mesaj iletmeye yardımcı olur.
Kurumsal şirketin benzersizliğini vurgulamak, müşteri bağlılığını artırmak ve genel olarak marka bilinirliğini güçlendirmek için kullanılır.
Kurumsal Kimliğin Önemi
Kurumsal kimlik oluşturulurken nelere dikkat etmeliyiz?
Tutarsız bir kurumsal kimlik, marka algısını zayıflatabilir ve tüketiciler arasında karışıklık yaratabilir. İyi bir kurumsal kimlik, markanın güvenilirlik kazanmasına, rekabet avantajı elde etmesine ve hedef kitlesiyle etkileşimi artırmasına yardımcı olabilir.
Kurumsal kimliği oluşturan öğeler nelerdir?
- Kurum Adı
- Logo
- Logonun Siyah Beyaz Kullanımı
- Logonun Renkli Kullanımı
- Logonun Genel Kullanımı
- Logonun Hatalı Kullanımı
- Logoda Kullanılan Renkler & Fontlar
- Slogan veya Motto
- Sosyal Medya Kit Çalışması
- Tüm Dökümanlarda Kullanılacak
- Kurumsal Yazı Karakteri
- Antetli Kağıt
- Kartvizit
- Fatura Ve Makbuz
- E-Posta İmza Çalışması vs.
Örnek olması açısından hazırlamış olduğum bir örneği sizinle paylaşmak istiyorum.
Mio Bianco Kurumsal Kimlik Çalışması
mio-bianco-kurumsal-kimlik