Grafik Tasarım

Grafik Tasarımda Renklerin Önemi

Grafik tasarımı oluşturan 5 temel ilke mevcuttur. Bunlar nedir? Bu yazımızda sizlere çok önemli ve tasarımda mutlaka olması gereken unsurları belirteceğim.

g

rafik tasarımı oluşturan 5 temel ilke mevcuttur.  Bunlar nedir? Bu yazımızda sizlere çok önemli ve tasarımda mutlaka olması gereken unsurları belirteceğim. Grafik tasarımın temel ilke ve prensipleri, tasarımcıların etkili, çekici ve anlaşılır tasarımlar oluşturmalarına yardımcı olur. İşte grafik tasarımın beş temel ilkesi:

  1. Denge
  2. Oran/Orantı ve Görsel Hiyerarşi
  3. Devamlılık
  4. Bütünlük
  5. Vurgulama olmasıdır.

Kullanacağımız yazı karakterleri, renkler, görsellerin uyumu, tasarımda bir dengenin sağlanması ve çalışmanın tamamında bir bütünlük olması gerekiyor.

Aynı zamanda tasarımı oluştururken sektöre uygun renkler seçmemiz gerekebilir. Grafik tasarımda renklerin bazı anlamları vardır. Bir marka oluşturulurken, marka sahibinin ya da marka tasarımını yapan grafik tasarımcının zevkinden bağımsız, marka ile birbirini bütünleyecek renk ya da renklerin seçilmesi gerekmektedir. Renklerin anlamları ve içerikleri markalara yön verir ya da vermelidir.

Örnek verecek olursak;

  • Siyah, genel anlamda, duygusallığı, hüznü ve korkuyu anlatır. (Ciddi, kurumsal ve büyük markalar genellikle siyahı tercih ederler.)
  • Kırmızı, canlılığı, dikkat çekiciliği anlatır. (Yiyecek, içecek (gıda) sektörü başta olmak üzere, hemen pek çok sektörde kırmızı renk kullanılır.)
  • Mavi, sonsuzluğu, uçsuz bucaksız oluşu ve huzuru simgeler. (Tıp ya da sağlık sektörü, sigorta şirketleri başta olmak üzere, hedef kitlesine “güven” telkin etmek isteyen kurum ve kuruluşlar mavi rengini tercih etmektedirler.)
  • Sarı, güneşi, canlılığı ve enerjiyi temsil eder. (Sarı rengi tek bir kelime ile özetlemek gerekirse; sarı renk ticaretin rengidir.)
  • Kahverengi, toprağın rengidir. Doğallığın, organik yaşamın ve tabiatın bir yansımasıdır.(Tarım ile ilgili alanlarda kullanılmasının yanı sıra, özellikle renk açısından adını da borçlu olduğu “kahve” ve “içecek” sektöründe kullanılır.)
  • Yeşil, Maviden sonra, dünyada ve doğada en fazla bulunan ikinci renk yeşildir. Yeşil doğanın rengidir. (Bu yönüyle yeşil, grafik tasarımda ve marka iletişiminde, doğal ürünler başta olmak üzere, sağlık sektörü ve gıda sektöründe de sıklıkla kullanılır.)

Renklerin ne anlama geldiğini, hangi sektörlerde ve hangi amaçla kullanıldığını öğrenmiş olduk. Bizlerde çalışmalarımızı hazırlarken sektöre uygun renkleri tercih etmemiz gerekiyor.

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir